Ca mai toate modelele născut sub logo-ul constructorului român,
şi Dokker se ghidează după un singur cuvânt: ”revoluţie”. Revoluţia
segmentului utilitar.
MOTOR
Dieselul, introdus în meniu de Renault, este dispus să îţi
ofere 90 de cai putere la 3750 de rotaţii şi, deşi pare puţin pe hârtie,
în realitate este îndestulător. Poate are de a face şi faptul că felul
principal este asezonat şi cu 200 de Nm, disponibili destul de devreme,
de la 1750 de Nm. Un antreu binemeritat pentru cei care preferă să simtă
dinamica maşinii încă de când au eliberat ambreiajul.
Aşadar, o reţetă ce poate sătura pe oricine, indiferent că are de
”hrănit” o familie numeroasă sau de întreţinut o afacere ce presupune
transportul de marfă.
Fiind vorba de un model de familie ce derivă dintr-o
utilitară, rafinamentul nu este tocmai la el acasă. Asta înseamnă că nu
trebuie să vă aşteptaţi la un diesel silenţios. Cei patru cilindri devin
destul de guralivi după 2000 de rotaţii.
Despre transmisia care asistă unitatea diesel nu avem decât cuvinte
de laudă. Ea este etajată bine şi are o timonerie excelentă, scurtă şi
precisă. Exact opusul a ceea ce conduceam în urmă cu 10 ani pe vechile
Dacii.
CONSUM
Cum să nu fii mândru când Dacia face cinste naţiunii cu cel
mai bun consum din segment, un 4.5 litri/100 de kilometri, cu mult sub
ceea ce promit rivalii Peugeot Partner Tepee, Fiat Doblo Panorama, Opel
Combo Tour, Citroen Berlingo, Renault Kangoo şi chiar Volkswagen Caddy.
Lăsând la o parte datele de pe hârtie, în realitate, Dokker consumă
cam 4.5 litri/100 de km în mediul extraurban şi undeva la 6 litri
într-un Bucureşti nu foarte sugrumat de trafic. Cifre bune, apropiate de
ceea ce promite constructorul.
Dokker pleacă de la 8700 de euro în varianta de marfă şi de la
9000 de euro în varianta de persoane. Cel mai ieftin rival al său, Opel
Combo Tour, este cu exact 5790 de euro mai scump. Restul rivalilor au
preţuri exorbitante comparativ cu Dokker.
SIGURANTA
Ultimul rezultat Dacia înregistrat la testele EuroNCAP a
clătinat serios reputaţia constructorului român. Lodgy a obţinut doar
trei stele şi, trecând peste comunicatul maliţios al organizaţiei
belgiene, a prezent un risc serios de rănire.
Având în vedere că utilitarul Dokker se bazează pe aceeaşi
arhitectură cu cea a monovolumului, este posibil să ne confruntăm cu
acelaşi rezultat slab.
Nu putem să nu ţinem însă cont de echiparea pusă la dispoziţie de
Dacia. Dokker este echipat cu ABS+EBD+AFU, centuri faţă pretensionate şi
airbag-uri frontale. Opţional, Dokker poate fi echipat cu ESP.
În raport cu rivalii, nivelul de siguranţă oferit nu este excepţional,
dar ne aflăm la o distanţă mare de vechile vehicule comerciale de la
Dacia.
VIZIBILITATE
Aşa cum încăperile luminoase, mari şi extrem de aerisite dau un aer
optimist şi încălzesc atmosfera, aşa şi suprafaţa vitrată extrem de
generoasă a lui Dokker are rolul de a înviora habitaclul şi a-i ofera un
aer prietenos.
Poziţia înaltă la volan, luneta generoasă şi oglinzile
laterale generoase sunt un ajutor de preţ în cazul unui model de talia
lui Dokker.
Oglinda retrovizoare este puţin cam mică, luneta este separată de
montantul uşilor spate, iar oglinzile laterale au un anumit unghi mort,
care te poate face să nu-l vezi pe cel de lângă tine.
Un alt element de apreciat la noul Dokker este vizibilitatea
pe timp de noapte. Se pare că Dacia a reuşit să îmbunătăţească acest
aspect, complet nefavorabil în cazul modelelor trecute.
TEHNOLOGIE
Tot la capitolul dotări trec în revistă şi scaunele
încălzite, care se încing extrem de repede, un atribut ce va fi apreciat
mai ales în acest anotimp. Nu uit nici de senzorii de parcare, utili şi
nu prea, deoarece există situaţii în care ar putea să te atenţioneze
destul de târziu.
Sistemul audio se aude bine şi vine cu un suport pentru USB şi mufă
auxiliară, extrem de utile pentru cei care îşi stochează muzica
preferată pe USB sau MP3 Player.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu