Dacia Dokker

Ca mai toate modelele născut sub logo-ul constructorului român, şi Dokker se ghidează după un singur cuvânt: ”revoluţie”. Revoluţia segmentului utilitar. 

MOTOR 


Dieselul, introdus în meniu de Renault, este dispus să îţi ofere 90 de cai putere la 3750 de rotaţii şi, deşi pare puţin pe hârtie, în realitate este îndestulător. Poate are de a face şi faptul că felul principal este asezonat şi cu 200 de Nm, disponibili destul de devreme, de la 1750 de Nm. Un antreu binemeritat pentru cei care preferă să simtă dinamica maşinii încă de când au eliberat ambreiajul.
Aşadar, o reţetă ce poate sătura pe oricine, indiferent că are de ”hrănit” o familie numeroasă sau de întreţinut o afacere ce presupune transportul de marfă.
Fiind vorba de un model de familie ce derivă dintr-o utilitară, rafinamentul nu este tocmai la el acasă. Asta înseamnă că nu trebuie să vă aşteptaţi la un diesel silenţios. Cei patru cilindri devin destul de guralivi după 2000 de rotaţii.
Despre transmisia care asistă unitatea diesel nu avem decât cuvinte de laudă. Ea este etajată bine şi are o timonerie excelentă, scurtă şi precisă. Exact opusul a ceea ce conduceam în urmă cu 10 ani pe vechile Dacii.

CONSUM


Cum să nu fii mândru când Dacia face cinste naţiunii cu cel mai bun consum din segment, un 4.5 litri/100 de kilometri, cu mult sub ceea ce promit rivalii Peugeot Partner Tepee, Fiat Doblo Panorama, Opel Combo Tour, Citroen Berlingo, Renault Kangoo şi chiar Volkswagen Caddy.
Lăsând la o parte datele de pe hârtie, în realitate, Dokker consumă cam 4.5 litri/100 de km în mediul extraurban şi undeva la 6 litri într-un Bucureşti nu foarte sugrumat de trafic. Cifre bune, apropiate de ceea ce promite constructorul.

 Dokker pleacă de la 8700 de euro în varianta de marfă şi de la 9000 de euro în varianta de persoane. Cel mai ieftin rival al său, Opel Combo Tour, este cu exact 5790 de euro mai scump. Restul rivalilor au preţuri exorbitante comparativ cu Dokker.

SIGURANTA 

 
Ultimul rezultat Dacia înregistrat la testele EuroNCAP a clătinat serios reputaţia constructorului român. Lodgy a obţinut doar trei stele şi, trecând peste comunicatul maliţios al organizaţiei belgiene, a prezent un risc serios de rănire.
Având în vedere că utilitarul Dokker se bazează pe aceeaşi arhitectură cu cea a monovolumului, este posibil să ne confruntăm cu acelaşi rezultat slab.
Nu putem să nu ţinem însă cont de echiparea pusă la dispoziţie de Dacia. Dokker este echipat cu ABS+EBD+AFU, centuri faţă pretensionate şi airbag-uri frontale. Opţional, Dokker poate fi echipat cu ESP.
 În raport cu rivalii, nivelul de siguranţă oferit nu este excepţional, dar ne aflăm la o distanţă mare de vechile vehicule comerciale de la Dacia.

VIZIBILITATE


Aşa cum încăperile luminoase, mari şi extrem de aerisite dau un aer optimist şi încălzesc atmosfera, aşa şi suprafaţa vitrată extrem de generoasă a lui Dokker are rolul de a înviora habitaclul şi a-i ofera un aer prietenos.
Poziţia înaltă la volan, luneta generoasă şi oglinzile laterale generoase sunt un ajutor de preţ în cazul unui model de talia lui Dokker.
Oglinda retrovizoare este puţin cam mică, luneta este separată de montantul uşilor spate, iar oglinzile laterale au un anumit unghi mort, care te poate face să nu-l vezi pe cel de lângă tine.
Un alt element de apreciat la noul Dokker este vizibilitatea pe timp de noapte. Se pare că Dacia a reuşit să îmbunătăţească acest aspect, complet nefavorabil în cazul modelelor trecute.

TEHNOLOGIE 

 
Tot la capitolul dotări trec în revistă şi scaunele încălzite, care se încing extrem de repede, un atribut ce va fi apreciat mai ales în acest anotimp. Nu uit nici de senzorii de parcare, utili şi nu prea, deoarece există situaţii în care ar putea să te atenţioneze destul de târziu.
Sistemul audio se aude bine şi vine cu un suport pentru USB şi mufă auxiliară, extrem de utile pentru cei care îşi stochează muzica preferată pe USB sau MP3 Player.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu