Dacia a lansat modelul Logan. Era prima frază dintr-o
poveste de succes. Cu toate acestea, Logan nu a fost primit cu braţele
deschise de toată lumea atunci când a apărut. Fie că a fost vorba de
reprezentanţii presei, de clienţi, de internauţi sau de străini, berlina
din Mioveni nu a avut un fan club foarte generos la momentul lansării.
Chiar şi la câţiva ani de la lansare, încă apăreau
critici ai lui Logan care fie vroiau să cumpere vreun vehicul de
transport interplanetar la preţ de low-cost, fie aveau impresia că
Ferrari şi-a schimbat sigla că şi noul său model, Logan, nu-i destul de
performant.
Logan a mers însă mai departe, a primit două versiuni
noi de caroserie, o versiune diesel, un facelift, un frate hatchback şi
aşa mai departe. Fiecare critică l-a dus pe Logan mai departe, iar modelul a ajuns să fie mai puternic, deşi n-a fost niciodată slab.
MOTOR
La fel ca Sandero, fratele său hatchback, noua generaţie a lui Logan vine, încă de la lansare, cu o gamă rezonabilă de motorizări otto şi diesel. Versiunea entry este un 1.2 16v de 75 CP, propulsor cunoscut deja în rândul clienţilor Dacia. Urmează un 1.5 dCi de 75 CP, o altă unitate cu care sunt obişnuiţi consumatorii Dacia, la fel cum este cazul diesel-ului de top, 1.5 dCi 90, o altă motorizare cu care clienţii sunt familiarizaţi. Noutatea o reprezintă motorizarea TCe 90, de 0.9 litri, primul motor pe benzină supraalimentat oferit pe o berlină Dacia. Propulsorul face parte din noua familie de motoare a Renault, deci criticii care se plângeau că Dacia primeşte doar "resturi" trebuie să-şi dea jos pălăriile şi să se încline în faţa berlinei din Mioveni, măcar la prima întâlnire cu aceasta în compania TCe-ului de 90 CP.
CONSUM
Versiunea 0.9 TCe a lui Dacia Logan are un consum mixt de 5.3 litri la sută. În mediul urban, vorbim despre un consum anunţat la 6.6 litri la sută, pe când consumul în mediul extraurban este declarat la 4.6 litri la sută.
În raport cu rivalii, Logan oferă un consum mai bun decât motorizările echivalente din gama Chevrolet Aveo Sedan, însă competitorul său din gama Kia, Rio Sedan 1.2, îl întrece la o diferenţă de 0.3 litri la sută.
PERFORMANTE
Când spui turbo pe benzină, spui performanţe excepţionale. Nu şi în era downsizing-ului. Unitatea TCe este profilată pentru a obţine un consum mai bun de carburant, iar calităţile sale se răsfrâng asupra reprizelor, nu asupra vitezei maxime şi a timpului 0-100 km/h.
În raport cu prima generaţie a lui Logan, TCe-ul reuşeşte să egaleze viteza maximă a lui Logan 1.6 MPI, de 169 km/h, pe când defunctul 1.6 16V rămâne cel mai rapid Logan oferit pe piaţă până acum, cu o viteză de top de 181 km/h. Vechiul 1.6 MPI are un timp 0-100 km/h de 11.5 secunde, pe când versiunea de 105 CP are nevoie de 10.5 secunde pentru a realiza acelaşi sprint. Noul Logan TCe are nevoie de 11.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, ceea ce îl face mai performant decât versiunea 1.6 MPI a lui Logan la acest capitol, dar inferior lui 1.6 16v.
La capitolul cuplu motor, unitatea 1.6 MPI avea 135 Nm la 3.000 rpm, motorul 1.6 16V oferea 148 Nm la 3.750 rpm, iar noul 0.9 TCE dispune de 135 Nm la 2.500 rpm. Aşadar, nu vorbim despre o creştere a cuplului motor, ci de o turaţie mai joasă la care acesta este disponibil, element cheie pentru reprize mai bune.
Comparat cu rivalii săi direcţi, Logan TCe beneficiază de tehnologia 2012 şi este mai rapid de la 0 la 100 km/h decât Aveo Sedan şi Kia Rio în versiunile echivalente, cu toate că are o viteză maximă mai mică.
INTERIOR
Noua generaţie a lui Logan împarte platforma tehnică cu prima
generaţie. Astfel, comportamentul modelului din Mioveni nu s-a schimbat
aproape deloc odată cu noua generaţie. Direcţia este
neschimbată, iar suspensia se comportă aproape la fel. Sistemul de
frânare manifestă o modificare subtilă, graţie prezenţei noilor sisteme
de siguranţă activă, care asigură un plus de stabilitate la abordarea
virajelor şi la frânele bruşte.
Suspensia lui Logan este în continuare moale, fiind orientată spre confort, iar garda la sol rămâne în continuare un atu al acestui model. Vremea din Spania ne-a asigurat un traseu interesant, cu pietre şi noroi pe şosea, iar Logan ne-a ajutat să trecem peste secţiunile respective într-un nivel rezonabil de confort. Pe scurt, nici noul Logan nu o să te transforme în regele serpentinelor, dar măcar vei avea un plus de siguranţă în condiţii de aderenţă slabă.
În ceea ce priveşte sistemul de control al stabilităţii, acesta intervine destul de discret pentru a corecta tendinţele subviratorii ale modelului. Sistemul permite o uşoară derapare a roţilor din faţă la plecarea de pe loc cu aceeleraţia apăsată mai puternic, dar dezactivarea sa este imposibilă, ceea ce ar putea produce probleme iarna, pe suprafeţe acoperite de zăpadă, unde decuplarea acestui sistem ar putea ajuta şoferul să plece mai departe. Rămâne să cercetăm şi acest aspect la testul din România cu Logan.
MOTOR
La fel ca Sandero, fratele său hatchback, noua generaţie a lui Logan vine, încă de la lansare, cu o gamă rezonabilă de motorizări otto şi diesel. Versiunea entry este un 1.2 16v de 75 CP, propulsor cunoscut deja în rândul clienţilor Dacia. Urmează un 1.5 dCi de 75 CP, o altă unitate cu care sunt obişnuiţi consumatorii Dacia, la fel cum este cazul diesel-ului de top, 1.5 dCi 90, o altă motorizare cu care clienţii sunt familiarizaţi. Noutatea o reprezintă motorizarea TCe 90, de 0.9 litri, primul motor pe benzină supraalimentat oferit pe o berlină Dacia. Propulsorul face parte din noua familie de motoare a Renault, deci criticii care se plângeau că Dacia primeşte doar "resturi" trebuie să-şi dea jos pălăriile şi să se încline în faţa berlinei din Mioveni, măcar la prima întâlnire cu aceasta în compania TCe-ului de 90 CP.
CONSUM
Versiunea 0.9 TCe a lui Dacia Logan are un consum mixt de 5.3 litri la sută. În mediul urban, vorbim despre un consum anunţat la 6.6 litri la sută, pe când consumul în mediul extraurban este declarat la 4.6 litri la sută.
În raport cu rivalii, Logan oferă un consum mai bun decât motorizările echivalente din gama Chevrolet Aveo Sedan, însă competitorul său din gama Kia, Rio Sedan 1.2, îl întrece la o diferenţă de 0.3 litri la sută.
PERFORMANTE
Când spui turbo pe benzină, spui performanţe excepţionale. Nu şi în era downsizing-ului. Unitatea TCe este profilată pentru a obţine un consum mai bun de carburant, iar calităţile sale se răsfrâng asupra reprizelor, nu asupra vitezei maxime şi a timpului 0-100 km/h.
În raport cu prima generaţie a lui Logan, TCe-ul reuşeşte să egaleze viteza maximă a lui Logan 1.6 MPI, de 169 km/h, pe când defunctul 1.6 16V rămâne cel mai rapid Logan oferit pe piaţă până acum, cu o viteză de top de 181 km/h. Vechiul 1.6 MPI are un timp 0-100 km/h de 11.5 secunde, pe când versiunea de 105 CP are nevoie de 10.5 secunde pentru a realiza acelaşi sprint. Noul Logan TCe are nevoie de 11.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, ceea ce îl face mai performant decât versiunea 1.6 MPI a lui Logan la acest capitol, dar inferior lui 1.6 16v.
La capitolul cuplu motor, unitatea 1.6 MPI avea 135 Nm la 3.000 rpm, motorul 1.6 16V oferea 148 Nm la 3.750 rpm, iar noul 0.9 TCE dispune de 135 Nm la 2.500 rpm. Aşadar, nu vorbim despre o creştere a cuplului motor, ci de o turaţie mai joasă la care acesta este disponibil, element cheie pentru reprize mai bune.
Comparat cu rivalii săi direcţi, Logan TCe beneficiază de tehnologia 2012 şi este mai rapid de la 0 la 100 km/h decât Aveo Sedan şi Kia Rio în versiunile echivalente, cu toate că are o viteză maximă mai mică.
INTERIOR
Noua generaţie Logan este mai spaţioasă decât
prima (lăţimea a crescut uşor şi asta se simte), este aproape la fel de
simplă la interior şi promite să fie la fel de robustă. Diferenţa? Interiorul lui Logan este acum mai elegant şi vine cu o serie de aspecte moderne.
Interiorul noului Logan va fi oferit doar în nuanţe
închise, cei de la Dacia justificând schimbarea prin faptul că acestea
s-au dovedit a fi mai populare în rândul clienţilor. Astfel, puteţi
alege între tapiţerie neagră sau tapţerie neagră cu ornamente gri. Ca
bonus, Logan poate veni acum şi cu tapiţerie din piele Carbon Fonce, o
dotare opţională care părea un vis frumos în anului de graţie 2006. O
altă noutate este posibilitatea de a comanda o cotieră, element dorit de
mulţi dintre clienţii primului Logan. Per ansamblu, interiorul a fost
actualizat într-o manieră corectă, cu toate că am fi dorit un set de
scaune cu un suport lateral mai bine profilat şi un volan reglabil pe
profunzime.
Portbagajul lui Logan este la fel de mare ca la prima
generaţie, 510 litri, dar acum beneficiază şi de o banchetă
fracţionabilă 60/40.
SIGURANTA
Reprezentanţii Dacia au declarat în repetate rânduri
că nu vor produce modele cu cinci stele de siguranţă în viitorul
apropiat. După cum ne-a explicat şi Arnaud Deboeuf,
directorul gamei entry de la Renault, ar costa prea mult dezvoltarea
unui model nou care să ofere cinci stele de siguranţă, iar clienţii nu
ar mai plăti diferenţa de preţ, ceea ce ar reprezenta pierderi pentru
constructorul român deţinut de francezii de la Renault.
Noul Logan dispune în serie de patru
airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi,
ABS şi AFU, precum şi ESP. Vorbim despre un nivel al dotărilor
de siguranţă fără precedent pentru marca din Mioveni, dar încă modest la
nivelul industriei auto din 2012.
În cazul monovolumului Lodgy, Deboeuf ne-a declarat
că garantează trei stele EuroNCAP. Ne aşteptăm ca Logan să obţină un
punctaj cel puţin la fel de bun, deşi suntem conştienţi că nu va putea
să obţină mai mult de patru stele de siguranţă. Ca de obicei, acest capitol va fi actualizat după testarea lui Dacia Logan în cadrul facilităţilor EuroNCAP.
TINUTA DE DRUM
Suspensia lui Logan este în continuare moale, fiind orientată spre confort, iar garda la sol rămâne în continuare un atu al acestui model. Vremea din Spania ne-a asigurat un traseu interesant, cu pietre şi noroi pe şosea, iar Logan ne-a ajutat să trecem peste secţiunile respective într-un nivel rezonabil de confort. Pe scurt, nici noul Logan nu o să te transforme în regele serpentinelor, dar măcar vei avea un plus de siguranţă în condiţii de aderenţă slabă.
În ceea ce priveşte sistemul de control al stabilităţii, acesta intervine destul de discret pentru a corecta tendinţele subviratorii ale modelului. Sistemul permite o uşoară derapare a roţilor din faţă la plecarea de pe loc cu aceeleraţia apăsată mai puternic, dar dezactivarea sa este imposibilă, ceea ce ar putea produce probleme iarna, pe suprafeţe acoperite de zăpadă, unde decuplarea acestui sistem ar putea ajuta şoferul să plece mai departe. Rămâne să cercetăm şi acest aspect la testul din România cu Logan.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu