Dacia Sandero !!!!!!

Dacia a profitat la maximum de lansarea unei noi generaţii Sandero în Franţa. Modelul românesc este maşina străină cel mai bine vândută pe o piaţă în scădere cu 15%.


Încă de la lansare, Sandero a fost un model special pentru Dacia. Vorbim despre primul hatchback modern al constructorului român, care nu a fost văzut cu ochi buni de publicul din România, iubitor al sedanurilor şi, deci, al lui Logan, Motivele sunt clare: are portbagajul mai mare şi preţul mai mic. Străinii nu au făcut discriminări de acest gen şi s-au îndrăgostit imediat de Sandero, după cum ne-au arătat cifrele de vânzări.
Odată cu noile generaţii ale lui Sandero şi Logan, Dacia a păstrat o diferenţă de preţ între cele două modele, respectiv 300 de euro. Cu sau fără această diferenţă, Sandero tot rămâne acel model special, care nu pare să aparţină gamei Dacia, aspectul său fiind de "maşină germană".

MOTOR

Motorul 0.9 TCe reprezintă prima unitate turbo pe benzină din istoria mărcii româneşti care urmează trendul downsizing-ului. În sfârşit, Dacia are motor turbo cu trei cilindri în linie, care a sosit mai repede decât ne aşteptam. Ce trebuie să reţinem de aici? Este cea mai puternică unitate otto alături de care va fi oferit noul Sandero, iar alternativa diesel dezvoltă tot 90 CP, dar şi un cuplu motor semnificativ mai mare.

CONSUM


Consumul mediu declarat al lui Dacia Sandero TCe este de 5.3 litri la sută. În regim urban, constructorul argeşean anunţă un consum de 6.6 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 4.6 litri la sută. Primul dezavantaj în faţa rivalilor este lipsa unui sistem Start-Stop, care ar fi redus semnificativ consumul în mediul urban. Avem însă o funcţie ECO, activată prin apăsarea unui buton, despre care reprezentanţii Dacia spun că reduce consumul cu până la 10%. Am circulat atât cu funcţia ECO activată, cât şi cu funcţia ECO dezactivată, fără să percepem aportul său în reducerea consumului de carburant, cum ar fi fost cazul unui sistem Start-Stop.
În modul urban, am înregistrat un consum situat între 6.8 şi 7.7 litri la sută. În regimul extraurban, Sandero înregistrează un consum situat între 5.9 şi 6.4 litri la sută, incluzând patru pasageri şi bagaje. Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a cincea, TCe-ul are o turaţie de 3.000 rpm şi înregistrează un consum de 8.1 litri la sută.

PERFORMANTE

 Fişa tehnică a lui Sandero TCe 90 anunţă 11.1 secunde de la 0 la 100 km/h şi viteza maximă de 169 km/h. În majoritatea situaţiilor, Sandero oferă reprize corecte, nefiind necesară retrogradarea cu o treaptă pentru a accelera mai puternic. Cei 90 CP şi 135 Nm nu satisfac întotdeauna setea de viteză a şoferului, dar sunt perfect rezonabili pentru un model din acest segment. Nu vei fi cel mai rapid la plecarea de la semafor, dar nu pentru asta este făcut Sandero TCe.

SIGURANTA 


EuroNCAP nu a testat încă noua generaţie a lui Sandero. Prima generaţie a obţinut 3 stele la testele din 2008, dar criteriile de testare au devenit mai stricte de atunci. Ne aşteptăm ca noua generaţie să obţină o clasare cel puţin la fel de bună, având în vedere nivelul superior de dotări de siguranţă cu care Sandero părăseşte fabrica.
Vă reamintim că, începând cu această a doua generație, Sandero are în standard ESP, ABS+AFU şi patru airbag-uri pentru orice nivel de echipare, o premieră pentru Dacia.
 
DESIGN 
 

După cum au declarat mai mulţi designeri de-a lungul timpului, cea mai dificilă sarcină pe care o pot primi este să desenze un model accesibil. Indiferent de segmentul de care aparţine acel model, treaba devine extrem de dificilă. În segmentul opus stau designerii care desenează modele de lux şi supercar-uri, unde preţul contează mai puţin.
Cât despre noul Sandero, modelul este cel mai "occidental" produs actual al celor de la Dacia, acesta purtând cele mai puţine elemente care îi trădează originea. Din păcate, alături de preţul ridicat al generaţiei precedente în raport cu Logan, acest lucru i-a adus vânzări mai slabe în România faţă de pieţele din Europa de Vest. Ceea ce ne duce la o generalizare intenţionată: românii vor maşini cu un portbagaj cât mai mare, pe când vesticii pot să aprecieze estetica unui model accesibil mai bine decât noi.
Oricum ar fi, noul Sandero arată mult mai bine decât predecesorul său, iar acest lucru se vede şi pe stradă.    
            Fie că ştiu sau nu despre ce este vorba, cei din jur se uită cu admiraţie la noul Sandero, iar majoritatea părerilor referitoare la aspectul noului model sunt pozitive.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu